DOMŮ | VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. Úvodní ustanovení
(1) Tyto obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen "kupní smlouva") uzavírané mezi prodávajícím, kterým je společnost DP nábytek s.r.o. se sídlem Petrůvka 114, 763 21 Slavičín, IČ 097 82 176, zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 120892, bankovní spojení: č. účtu 5964571329/0800 (dále jen "prodávající") a jinou osobou (dále jen "kupující").
(2) Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ustanovení v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
(3) Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
(4) Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupující odesláním objednávky stvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy s těmito obchodními podmínkami, jakož i s reklamačním řádem prodávajícího, který je jejich součástí, a zásadami ochrany osobních údajů seznámil, rozumí jim a bez výhrad s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
2. Uzavření kupní smlouvy
(1) Veškerá prezentace zboží umístěná na webu www.dpnabytek.cz je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
(2) Webové stránky obsahují informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
(3) Kupující souhlasí i s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
(4) Předmětem koupě na základě kupní smlouvy je zboží uvedené v závazné objednávce předložené ze strany prodávajícího kupujícímu. Kupní smlouva se uzavírá potvrzením objednávky ze strany kupujícího. Informace o zboží dostupné na webových stránkách prodávajícího jsou uváděny podle aktuálních dostupných informací. Rozhodující jsou údaje o zboží včetně kupní ceny v okamžiku, kdy kupující doručí objednávku prodávajícímu. Vyobrazené odstíny výrobku se mohou lišit v závislosti na individuálním nastavení technických parametrů monitoru každého kupujícího. Vyobrazené doplňky, příslušenství a dekorativní předměty nejsou součástí zakoupeného zboží, pokud není výslovně v popisu zboží uvedeno jinak.
(5) Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například telefonicky nebo písemně).
(6) Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká podpisem objednávky kupujícím, nebo doručením potvrzení objednávky (akceptací), jež je kupujícím zasláno prodávajícímu emailem, a to na adresu elektronické pošty prodávajícího.
3. Platební podmínky
(1) Kupující může uhradit kupní cenu, podle způsobu uvedeném v kupní smlouvě následovně:
A) bezhotovostně bankovním převodem
B) bezhotovostně platební kartou
C) v hotovosti
(2) Není-li v kupní smlouvě uvedeno jinak, je kupující povinen uhradit kupní cenu nejpozději v den převzetí zboží, při platbě v hotovosti, nebo bezhotovostně platební kartou, nejpozději v okamžiku převzetí zboží.
(3) Prodávající je oprávněn požadovat po kupujícím zaplacení zálohy. Výši zálohy určuje prodávající. V případě, že kupující zboží neodebere ve stanovený termín, pak je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím sankční smluvní pokutu za prodlení s odebráním zboží, a to ve výši 0,1 % kupní ceny za každý den prodlení s odběrem zboží. Dále je prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy. V případně odstoupení prodávajícímu vzniká nárok na smluvní pokutu ve výši uhrazené zálohy ze strany kupujícího. Prodávající je oprávněn tento svůj nárok na smluvní pokutu započítat vůči nároku kupujícího na vrácení poskytnuté zálohy.
(4) Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího úplným zaplacením kupní ceny.
4. Termín dodání a doprava
(1)Kupující může volit z následujících způsobů dodání:
A) Osobní odběr v provozovně prodávajícího (Showroom Luhačovice, Uherskobrodská 982, 763 26 Luhačovice)
B) Dodání na adresu určenou kupujícím v objednávce
(2) Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávce, pokud se následně prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
(3) Pro dopravu zboží na adresu určenou kupujícím v objednávce používá prodávající tyto způsoby:
A) Doprava vlastními vozy DP nábytek
B) TOPTRANS EU, a.s.
(4) Obvyklá doba dodání je 4-6 týdnů. Prodávající si vyhrazuje právo na prodloužení tohoto termínu a zároveň se zavazuje kupujícího o případném zdržení informovat. O přesném termínu doručení bude kupující informován v dostatečném předstihu.
(5) Při dodání zboží na adresu určenou kupujícím je zboží doručeno na adresu dodání uvedenou v objednávce k prvním uzamykatelným dveřím, pokud to podmínky dovolují.
(6) Kupující je povinen zajistit v dohodnutém termínu přístupovou cestu ke sjednanému místu dodání a převzetí zboží. Pokud kupující zmaří pokus o dodání zboží, je jakýkoliv další pokus o dodání zboží zpoplatněn a kupující je povinen prodávajícímu tuto cenu za dopravu uhradit.
(7) Riziko vzniku škody na zboží přechází na kupujícího momentem převzetí zboží.
(8) Prodávající poskytuje dopravu na adresu v dojezdové vzdálenosti do 30 km zdarma. Při dodání nadrozměrného zboží (postele, komody, matrace a rošty nad rozměr 90×200 cm) je nutná asistence ze strany kupujícího. Dojezdová vzdálenost se počítá od adresy provozovny prodávajícího:
Showroom Luhačovice
Uherskobrodská 982, 763 26 Luhačovice
(9) Doprava na adresu nad rámec dojezdové vzdálenosti 30 km od adresy provozovny prodávajícího je placenou službou. Podmínky této služby jsou určeny individuálně dle parametrů konkrétní objednávky.
5. Výnos a montáž
(1) Výnos a montáž zboží nejsou součástí kupní ceny zboží, není-li výslovně uvedeno jinak. Výnos a montáž zboží je možno sjednat jako placenou službu. Bližší specifikace a cena za tyto služby jsou vždy stanoveny v kupní smlouvě.
(2) Služba Výnos zahrnuje vynesení zboží do prostor určených kupujícím, nacházejícími se za prvními uzamykatelnými dveřmi. Objednání služby Vynáška je možné pouze při současném objednání služby Doprava, tedy ne v případě osobního odběru.
(3) Službu Výnos je nutné sjednat během objednávání zboží. Následným požadavkům na sjednání této služby nemusí být ze strany prodávajícího vyhověno.
(4) Před objednáním služby Výnos se kupující ujistí, že je pro výnos dostupný dostatečný manipulační prostor na schodišti, ve výtahu, popřípadě v úzkých a jiných nestandardních prostorech.
(5) Kupující je povinen k dohodnutému termínu výnosu odstranit překážky bránící bezproblémovému vynesení zboží do určených prostor. Nebude-li možné tuto službu z důvodu nedostatečného manipulačního prostoru provést, nebude služba Výnosu realizována, avšak kupující nemá nárok na vrácení peněz. V takovém případě bude zboží kupujícímu předáno před prvními uzamykatelnými dveřmi.
(6) Služba Montáž zahrnuje odbornou kompletaci zboží a odvoz obalových materiálů. Objednání služby Montáž je možné pouze při současném objednání služby Výnos.
(7) Službu Montáž je nutné sjednat během objednávání zboží. Následným požadavkům na sjednání této služby nemusí být ze strany prodávajícího vyhověno.
(8) Před objednáním služby Montáž se kupující ujistí, že je pro montáž v místě určeném pro kompletaci zboží dostupný dostatečný manipulační prostor.
(9) Kupující je povinen k dohodnutému termínu montáže odstranit překážky bránící bezproblémovému smontování, zejména zajistit dostatečný manipulační prostor v místě montáže. Nebude-li možné tuto službu z důvodu překážek, nebo nedostatečného manipulačního prostoru provést, nebude služba Montáže realizována, avšak kupující nemá nárok na vrácení peněz. V takovém případě bude zboží kupujícímu předáno zabalené.
6. Práva z vadného plnění (reklamace)
(1) Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy.
(2) Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá kupujícímu, že v době, kdy zboží převzal:
A) má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal a na základě reklamy jimi prováděné,
B) se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
C) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
D) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
E) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
(3) Ustanovení uvedená v tomto článku se nepoužijí u zboží zejména když:
A) vada byla na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
B) vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
C) vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího,
D) se jedná o běžné opotřebení zboží, způsobené jeho užíváním, nikoliv o vadu,
E) užitné i estetické hodnoty zboží byly nedbalým způsobem užívání předčasně vyčerpány,
F) jedná se o přirozené vlastnosti materiálů, nikoliv o vadu (například struktura rostlého dřeva, suky, vlastnosti usní atp.) Vadou zboží není obvyklý barevný a strukturální rozdíl u přírodních či textilních materiálů, lakovaných nebo olejovaných ploch, typické vlastnosti dřeva včetně zápachu a drobné odchylky rozměrů u čalounění nábytku odpovídající tolerancím udaných normami,
G) se vada ani po důkladném odborném prozkoumání na zboží neprojeví.
(4) Ustanovení uvedené výše v tomto článku Všeobecných obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží, na díl nebo materiál dodaný zákazníkem pro výrobu, kompletaci zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
(5) Práva z odpovědnosti se uplatňují u prodávajícího. Prodávající je povinen reklamaci přijmout v kterékoliv provozovně a vystavit kupujícímu písemné potvrzení o
tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace, včetně potvrzení o provedení nápravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
(6) Prodávající si vyhrazuje právo na drobné technické změny prodávaného zboží.
(7) Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaných způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Podmínkou pro běh lhůt je, že kupující k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu potřebnou součinnost, tedy zejména umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamované zboží.
(8) Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit.
(9) Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocí prodat na účet kupujícího. Na tento postup musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
(10) Prodávající není povinen poskytnout kupujícímu po dobu vyřízení reklamace náhradní zboží.
(11) Prodávající vrátí peněžní prostředky přijaté od kupujícího kupujícímu stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud se s kupujícím nedohodl jinak.
7. Náklady na reklamaci a řešení sporů
(1) Prodávající sám neposkytuje po dobu vyřízení reklamace náhradní zboží.
(2) Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, případně na příslušný soud. V takovém případě kupující-spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce. Více informací o mimosoudním řešení sporů nalezne kupující na webu České obchodní inspekce (https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
(3) Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy dpnabytek@dpnabytek.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
(4) K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, www.coi.cz.
8. Zvláštní ustanovení při uzavírání smluv na dálku
(1) Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno dle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
(2) Nejedná-li se o případ uvedený v bodu (1), kdy nelze od smlouvy ustoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1826 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dní od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.
(3) V případě odstoupení od kupní smlouvy dle tohoto článku Všeobecných obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
(4) V případě odstoupení od kupní smlouvy dle tohoto článku Všeobecných obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud se s kupujícím nedohodl jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávající převzal.
(5) Kupující bere na vědomí, že nárok na náhradu škody vzniklé na vráceném zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
(6) Prodávající společně s kupní cenou vrátí kupujícímu i dopravné za dopravu zboží kupujícímu, a to ve výši nejlevnějšího druhu dopravy. Náklady na dopravné zboží ze strany kupujícího při odstoupení od smlouvy si kupující hradí sám a není oprávněn požadovat jejich vrácení od prodávajícího.
(7) Ve všech případech odstoupení dle tohoto odstavce dále kupující bere na vědomí, že platby za montáž či výnos nejsou součástí dopravného a nebudou kupujícímu vráceny.
(8) V případě že kupující zboží kupuje v souvislosti s předmětem své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, ustanovení tohoto článku Všeobecných obchodních podmínek se nepoužijí (tedy v takovém případě kupující právo na odstoupení dle tohoto článku Všeobecných obchodních podmínek nemá).
9. Doručování
(1) Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele).
(2) Zpráva je doručena:
A) v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí, je-li toto přijetí potvrzeno elektronicky odesílateli adresátem,
B) v případě doručování osobně nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb platí, že zpráva je doručena nejpozději třetím pracovním dnem po odeslání, a to včetně odepření převzetí zásilky,
C) prostřednictvím SMS, okamžikem dodání potvrzení o přijetí zprávy adresáta na telefon odesílatele.
(3) Prodávající je dále nad rámec shora uvedeného výslovně oprávněn provádět úkony související s právy a povinnostmi z kupní smlouvy prostřednictvím hlasového telefonního hovoru s kupujícím, pokud s tím kupující v případě každého z nich výslovně souhlasí.
10. Ochrana osobních údajů
11. Závěrečná ustanovení
(1) Veškeré smluvní vztahy se řídí českým právním řádem.
(2) Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou v příslušném znění rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Nové znění obchodních podmínek bude zveřejněno na internetových stránkách prodávajícího. Dnem jejich zveřejnění se ruší platnost předchozích obchodních podmínek, to však nemá vliv na kupní smlouvy uzavřené podle dosavadního znění obchodních podmínek, viz první věta tohoto odstavce.
(3) Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou zveřejněny dne 21. 3. 2025.